over mij

Van 2022 tot de zomer van 2024 was ik Podcast Manager bij Spotify. Hier droeg ik de verantwoordelijkheid voor de podcaststrategie van het bedrijf in Nederland. Mijn kernverantwoordelijkheden waren het groeien van de luistercijfers, het cureren en promoten van podcasts en het managen van partners en makers – van omroepen tot influencers.

podcasts

Of het nu bij tv-zenders, uitgeverijen of evenementen was, social media zijn altijd een cruciaal onderdeel geweest van mijn werk. Vroeger als manager en maker, nu als strateeg. Een paar van mijn favoriete projecten:

  • Spotify Wrapped 2023

  • The Next Web conference 2022

  • The Roast of Gordon en The Roast of Giel Beelen bij Comedy Central

  • Bellator MMA en Glory vechtsport-evenementen bij Spike

social & marketing

redactie & nieuwsmedia

Zowel in tech als in entertainment heb ik uitgebreide ervaring op redacties. Van 2018 tot 2021 leidde ik als Head of Online Content Veronica Superguide bij DPG Media. Daar stond ik aan het hoofd van een online redactie met vijf vaste leden en tien freelancers.

In die periode groeide Veronica Superguide in bereik van een klein online platform tot het #1 magazinemerk van Nederland.

Bij The Next Web was ik verantwoordelijk voor de data en analyse van de internationale tech-redactie.

Data & analyse

Een goede analyse is de ruggegraat van elke contentstrategie. Bij Spotify, The Next Web en DPG Media heb ik uitvoerige contentanalyses gedaan, met succesvolle, goed onderbouwde plannen als resultaat.

Ook als ondernemer is dit waarin ik me onderscheid: waar mogelijk duik ik diep in de anlytics van elke soort content om te begrijpen wat de volgende stappen voor jouw bedrijf moeten zijn.

samenwerken?